söndag 17 mars 2013

Den årliga hundinfluensan!

Samma hund, samma årstid, samma symptom
Det börjar med att man inte känner igen hunden, flåsar, vätskar från nosen börjar skaka och man blir riktigt orolig!
Spyr och man tror det är över, käkat dom få grässtråna som börjar sticka upp
Samma procedur igen, flåsar, skakar släppar ut han och då sprutar det ur andra ändan, då förstår jag..
Vi som skulle bort, ber hundvakten att gå upp ofta och på vägen hem hade jag det på känn
Öppnar dörren och möts av blodspår, blodhögar och en hund som är helt röd i baken, det är ett faktum, samma skit igen! Har tidigare varit hos veterinär för detta så vet precis vilka åtgärder vi ska vidta:
Vätska hunden
Några torra kulor
Kokt ris m kokt fisk
Diet foder från veterinär
Den årliga hundsjukan är här och jag vågar inte ens tänka på var jag kan sätta ner fötterna imorgon bitti, stackars hund säger jag bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar