lördag 2 mars 2013

Jag ger upp!

Bulldegen var satt och jag börja förbereda kaka nr två, havrebolls degen stod i kylen, nu är det frukost..ska bara och stressen steg när en satt till bords och åt frukost!
Redan nu var min dag förstörd och stressen hade övertaget, jag har svårt att vända dagen till nåt bra när det redan skitigt sig.
Kaka nr två in i ugnen och efter 30min var nedre plåten kvar, men vad hände med den övre? Bara undervärme på(inte jag) och nu sket det sig ännu mer, mer vänte tid på plåt två! Och eftersom jag höll på med allt samtidigt så gick kakan till spillo, den han kallna innan jag skärde upp den.
Bullarna kvar..jag hatar att baka saker som ska jäsa, det ska gå fort!
Jag börja känna mig uppgiven, tårarna börja rinna..varför?
Är det värt och hålla på såhär..som en dåre för att kunna servera 7-8olika sorters bakverk till mitt födelsedags fika?
Och jag har ändå lejt ut en del bakning ochså eftersom jag nästa helg ska på hundutställning lördag, och födelsedags fika på söndagen är tanken.
Med på dagens schema eäven badning av hund, helst två stycken.
Jag får ett sms av syrran, med och bada med ungarna på sydpoolen?
Ska mina helger bestå av arbete jag inte hinner med i veckorna?
Jag besluta mig för att åka med syrran och struna i allt jag hade och göra, när jag var tillbakas till det normala kom illamåendet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar