tisdag 19 mars 2013

Blandade känslor

Jag, mamma och Frallan styr idag kosan mot eventuellt nytt hem, ev fodervärd till Frallan, vi är inte helt överens hemma om eventuell flytta eller inte, kommer nog aldrig bli heller

Lika mycket som jag vill behålla han när jag ligger tätt intill en i sängen, blir jag lika tokig på han när han hela tiden är uppe i varv, skäller, springer iväg och man får skrika på han, Fraaaallan hiiit!
Han ska få träffa sin ev blivande ny hundkompis, en border collie på 4år samtidigt som jag önskar att det ska funka önskar jag att det inte ska funka, slipper jag ta beslut om flytt eller inte då blir han kvar hemma!
Det känns som om man tappar "kontrollen" när han fanns inom släkten kunde man fortfarande "styra o ställa" lite man kunde komma och gå som man vill, man kunde låna hem han nu försvinner det!

När jag ser han och Muffins som verkar ha hittat varann väldigt bra nu leka som galningar skär det i mamma-hjärtat!
Varken Nalle Puh eller Bullen är några direkta skojiga lekkamrater, dom börjar bli gamla gubbar!

Ska jag behålla han, kasterar längre fram och ev gå miste om fodervärd?
Eller ska jag låta han provbo "over there"? Om allt skulle funka så har man juh inte mage och ta tillbaka han för egen vinnings skull, eller?

Nalle Phu, Bullen, Muffins och Fralla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar