torsdag 21 juni 2012

Och förändring vart det..

Facebook...allas våran Facebook, bättre än Blocket!
Efter en blänkare där igår efter jakten på hoppsadel, så vips ett par tusen fattigare och förmodligen snart en gladare häst!
Genast satte vi igång och hoppa, kanse inte riktig den framåtbjudningen jag hade hoppats på och go´et som jag trodde skulle komma trots vila dagen innan..tyvärr tror jag att vi ha dresyr lite föör länge nu, så vi måste hitta tillbaka till det där roliga igen, när vi båda vill lika mkt, när vi båda är taggade!
Han fick nog en chock igår när jag skulle försöka "sparka" igång han i ett högre tempo, va precis som att...är det verkligen okej att galoppea fortare? Lite svårtövertalad, men det hoppas jag kommer igång med lite mer markarbete/hoppning..det var juh skitkul, när vi väl kom igång..förstår inte varför jag väntat 1år??
Nu är det bara nästa vecka kvar, innan semestern börjar..en dag nästa vecka kör jag med, sen kommer han få hållas igång med min medis och stallkamrater, efter lite tråkloande så fick jag ihop alla 3veckor där med, puhhh!
Vet garanterat att jag kommer tillbaka med ny energi, nytaggad och 100% vilja..så även min häst tror jag, vi mår bra av semester ifrån varann..någon som känner likadant? Är det fel och längta ifrån stallet ibland? Eller det är egentligen inte stallet, jag skulle bara kunna hänga, fika o pyssla där under min semester oxå..men då skulle jag även få flytta in i boxen oxå, taket över huvudet försvinner;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar