tisdag 19 juni 2012

Dax för förändring!

hästen stannar, kickar mot skänkel och säger, fuck off(!) jag vill inte kröka mer på nacken nu!
Alla tävlingar har gjort oss till riktiga dressyrnördar och det är svårt och hitta en balansgången mellan det är lagom, till det är fortf roligt
Dom två sista tävlignarna kunde jag lika gärna stannat hemma med facit i hand men när allt redan är betalt och klart kan man lika gärna åka dit och göra sitt bästa..vem gynner det egentligen? Jag tycker inte det är kul och sitta på häst utan motor, som när som helst kickar mot skänklen när det inte vills och en häst som helst står i transporten och äter hö..man ska sluta när man är på topp, och det var vi..innan!
Det hoppades på utebanan medan jag försökte dressyra på min stannade/kickande häst och det började rycka lite i hopptarmen då, ska vi våga oss på sockerbiten? 
Sagt och gjort, hästen gick knappt framåt..sviccch iväg, oj så kul det var! Och jag behövde inte skänkla på kraken, kommentaren löd: Det där tyckte han va kul, det såg väl trevligt ut! Med en liten halvgrims så kom det ett: Mmmm, från mig..
Kanse ska satsa på en ren dressyrhäst istället? Kanse schyssast mot oss båda?
Nä, skämt osido..det var kul!
Jag söker hoppsadel, någon till salu?
Svart, 17(minst) i säte, pris 4-6000kr
Maila: hippielindus_86@hotmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar