tisdag 12 juni 2012

Hade jag rätt att bli arg? Irriterad?

Måndag förra veckan var det bestämt, jag skulle måndag(igår) va barnvakt åt syrrans ungar, senast 16 va hon tvungen och åka hemifrån, bosatt i Åkersberga..ca 15min resväg från mig
Slutar 15,30 i Arninge på 30min, eller ska man kanse säga 10, minus restid..ska jag då hinna hem(ca 4min) rasta hundarna, packa ihop mina ridkläder då det känns onödigt och sitta åka hem igen för och hämta dom när jag kan gena genom Å-berga t stallet i brottby..
H meddelar att han måste dra t Norrtälje, jobbrelaterat..och att det skulle spelas bilbingo i Rimbo, jag tänker inte ens göra en ansträgning för att ens hinna med det..
Så långt är det inga konstigheter!
Tills jag får ett telefonsamtal, jag just anlänt t Å-berga och H befinner sig i Norrtälje och meddelar att han inte tänker åka hem emellan jobbsaken och bilbingon, vilket absolut är helt klart onödigt och jag hade ingen anning om att man åkte dit i privatbil..
Börjar ni förstå varför jag är arg?

Enligt H, så TRODDE han att jag skulle förstå att han inte skulle åka hem emellan..hur skulle jag kunna veta/tro det. när jag inte ens visste man åkte privat bil? 
Hade det nämts tidigare, hade jag kanse börjat förana och därmed hade jag frågat om hundarna då kunde åkt med honom eftersom jag knappt han rasta dom innan jag skulle iväg igen och jag inte skulle va hemma förrens vid 20,30 tiden..jag gillar inte och lämna hundarna, knappt rastade i flera timmat, är jag överdriven där?
Är jag orättviss när jag säger att H får ta hundarna när jag har nåt planerat sen en längre tid tillbaka? Och han kommer med sina aktiviteter 1-3dagar i förväg...

Ja, vad är en bal på slottet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar