torsdag 3 maj 2012

Det börjar bli en vana...

att sitta på helspän, helst i typ 2-2,5timme och leta allra minsta fel som gör att dom inte kan gå om mig i resultat listan tills näst sista, sista, el näst näst sista ryttaren petar mig med nån procent som gör att jag hamnar PRECIS utanför placering och det är samma sak...VARJE gång! Visserligen tycker jag att det är roligare än att enbart, skritta av sin häst, klä på den, lasta, hämta sitt protokoll och sedan åka hem som var en vana förr..ombytta roller!
Det var i tisdags vi var iväg till Upplands-bro och en riktig varm dag så jag fick börja planera om lite..att rida fram 40min i den värmen, skulle jag garanterat inte ha nån häst kvar till banan och att framridningen var av djupare mått och nåt groteskt dammig i övrigt en trevlig anläggning som jag kan återkomma till!
Han var fin på framridningen men precis som hemma lite seg, det märks att vi går mot skönare tider och inne på banan så börja han helt plötsligt fjanta sig för dörren vid in/utgång och ett hörn, domaren som annars brukar kunna va lite läskig när dom sitter lite högre va inga problem men som sagt, ibland går det åt andra hållet och man får försöka göra så gott man kan, dock verkade domaren ha översende med att hästarna titta lite där nere, inte bara min..
Nöjd med ritten och även med resultat, 61.21% som gjorde att genom i princip hela startfältet, red som nr 4 va placerad och låg läääänge på dela 5:e plats...ändå till ryttare 18 av 20, då vart jag petad till delad 6:e plats och vi kunde därmed åka hem, nöjda, varma och trötta! Hem och ladda om till Rimbo på sönd, en LA:3 och där är jag nöjd om jag kan rida på 57%, 60% väldigt nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar