måndag 7 maj 2012

Skratta eller gråta? Eller både och?

någon gång ska väl bli den första att inte få starta? Jepp, ni hörde rätt..jag fick inte starta igår!
Tydligen så måste jag nu i 3års tid tävlat utan giltig vaccination..
Anlände till Rimbo med stallkamraten då vi hade nära starttider och ingen av oss hade hästskötare, så i vanlig ordning, parkera och till sektiteriatet...där dom plötsligt börja mumla med varann och kolla passet, börja ringa massa folk, jaja tänkte jag..är väl nybörjare så dom kanse inte riktigt vet hur man gör! In kliver överdomaren och börjar snacka om ej giltig vaccination...om sprutor från, 07..asså 07, det är 4 år sen, skojar du?
Närå, för fan..jag har ett glapp i den årliga vaccinationen 28/8/07- 17/12/08 och dessutom påpekar han att nya reglerna ger dispans på 3mån..ny reglerna? Någon som kan detta mer än mig, vad var det innan då, på årsdagen el? Eller hur funkar det?
För mig i detta läge handlar det alltså om 19dagar för 4år, vilket gjorde att jag igår inte fick starta, samtidigt som jag förstår deras beslut och det är bra att dom är noga så tycker jag ändå att det är lite skratt retande..fine, hade jag lastat ur min häst, börjat rida och han hostar, what ever hade det varit en annan situation men när allt annat är iordning och det är juh inte så att jag med flit åker nånstanns utan giltig vaccinatin, helt ärligt..inte ens jag hade koll på detta!
Samtidigt som man kan ställa sig frågan, hur noga kolla dom egentligen på andra ställen då? För självklart kan man själv komma tillbaka med smittad häst pga av någon annan, man kan vrida och vända på detta tusen gånger...men som jag brukar säga, man lär sig nåt nytt varje gång och man blir noggranare för varje gång, nu kommer jag ha stenkoll på sprutorna iallafall, alltid nåt gott med det onda!
Det är bara och glömma, gör om och göra rätt och sedan ta nya tag!
Helgens anmälan till Valla-torp är återtagen, vågar inte chans att åka dit och med tanke på att jag "hört" att denna överdomare igår, skulle nog garanterat ringa Valla och infoa dom..så, vi stannar hemma!
Tävlingshästen som varit på banan i 3år utan giltig vaccination..kommer tillbaka, vänta bara!

3 kommentarer:

  1. Då vill jag genast fråga en sak.. Om DU inte får starta pga en sån löjlig sak... Hur man Valla gård som haft kvarka och INTE sanerat stallet få ha tävlingar?? Känns som att det är ganska ogenomtänkt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, okej..tur jag var tvungen och avanmäla dit då;)

      Radera
  2. fast det var ett tag sen. Typ 2 år.. men om dom är så hårda på en missad vaccination, så borde dom vara lika noga med arrangörerna.. kan man tycka =)

    SvaraRadera