måndag 2 april 2012

Person bästa..igen!

att bara ställa klockan på 06:00 en lördag, undrar va fan man håller på med?
Ännu värre blir det när man inser att det är vitt på backen! Typ storm!
Och detta ska man ge sig ut i med transport?!
Men hörrni vet ni, jag har börjat programera om min hjärna..att bara lägga energi på sånt som går att ändra!
Idag ska vi tävla, idag ska vi ha kul och framför allt..vi ska göra vårt allra bästa!
Upp och iväg, flätorna är klara när Sandra hoppar in i bilen i Täby och är på väg upp..lite trassel med knopparna gör att hon får ta över så mockar jag isället och vips så var det dax för avfärd, snällt gick han rakt på och det bara klappa igen så åkte vi!
Ibland trodde jag vinden skulle ta oss ut på äventyr...men fram kom vi, visa alla papper och kika på lite ekipage!
Plötsligt när pausen är slut och domaren och skrivaren anländer till sina platser så tänker jag, henne känner jag igen? Hon måste va skrivare, hon var juh här sist med!
Men frågar den erfarna Camilla som har "koll på alla", är hon domaren? Och hon nickar med glimten i ögat, och jag tänkte...ohhh herregud! Sist jag var här och klev in i ridhuset satt hon med programmer framför, titta på ekiapget, tittar pappet, titta ekipaget, titta pappret..men herregud, kunde inte domaren programmet? Och 3 rörelser längre bort skriker hon plötsligt, duuuu...det skulle va en volt här borta?! Ähh, ja just det..en förvirrad ryttare frågar om hon ska rida om? Aaa, ta om det från volten här borta..när 3:e ryttare kommer in och jag upptäcker innan domaren att det är felridning igen då var jag tvungen och gå ut..
Tillbaka till lördagens presation, super fin på framridningen!
Och väl inne på banan, hitta min bubbla..det är bara vi här, det finns ingen publik, det finns ingen annan, det är vanlig träning! Vips, så börja min hjärna ochså fatta vad jag ville tänka och vad jag skulle tänka!
Ingen skymt av dom alltid så misslyckade galopperna, inga avbrott, skillnad på mellatraven och flera 8:or på galoppdelar, wiiiie! Jag hade gråten i halsen efter ritten, bara det att galoppen satt...redan där hade vi vunnit!
63.93% och vi hamna väl nånstanns precis utanför placering...men det gör inget, vi hade ett felfritt program!
Nu laddar vi om för LA debut på sönd, någon som är sugen på att agera hästskötare/sällis?!
Behöver inte kliva upp i gryning, sen start!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar