onsdag 4 april 2012

Äntligen nån som lyssna!

vad är skillnaden på en kiropraktor och en naprapat?
Frågan jag antagligen skulle få svar på!
Knäck, knäcka så är det bra i 1,5-2veckor o sen tillbaka på ruta ett igen..det måste va nåt mer fel? Måste sitta nånstanns? Måste va nåt skevt med min kropp?
Ingen har väl undgått min rygg, 365dagars värk ibland mer, ibland mindre..och hoppet börja sakta att ges upp, inget som funkar!
Och min ridning sätts på spel, blir arg på mig själv för att jag inte har nån koll på vänster sida! Ingen styrka i vänster ben el sida alls! Känns som om jag hela tiden sitter snett!
Hur ska jag kunna bli bäst, om min kropp inte funkar som jag vill?!?
Igår var jag hos en naprapat för första gången, lite frågor sådär som alltid första besöket..av med tröjan...o byxorna? Va, byxorna med? Det är man inte van vid, hoppet om en ordentlig "undersökning"börja lysa upp..ska hon kanse kolla mina ben som jag varje varje gång har nämt varit olika längd på? I hopp om att det kanse skulle va en bidragaden orsak, få det konstaterat och jobba vidare på vad jag kan göra åt det!
Undersökning börjar och trodde knappt mina ögon..när hon börjar och kolla ev benlängds skillnad på mina ben, är det sant?!
Och mycket riktig, en viss skillnad kunde konsteras..som jag fatta som att det inte går att justera annat än med tillägg och det skulle disskuteras vidare nästa gång, då ska jag även få prova på akupunktur...hjälp!
Lite massage för att mjuka upp den som man nästan skulle kunna tro är stelopererad rygg och släppning av lite muskelknutor som jag skulle kunna dödat för och slippa så fick jag liiiite bättre stryka i vänster..tror jag börjar återfå hoppet, om det fortsätter på samma viss!
Någon annan som provat kiropraktor och sen övergått till naprapat? Bättre, sämre? El kombinirerar ni?

1 kommentar:

  1. Jag rekommenderar starkt Atlaskotan inne i stan.. Lite dyrt, men det är 2 besök och man fotograferas och får verkligen se en skillnad. Jag har blivit sjukt mkt bättre. Och det ska inte behövas återbesök efter det. Jag har haft bruten rygg, hängt i snara efter en häst och massa massa mer. Och dom har fått ordning på massor. Nu kan man ju ligga i sängen utan att "kila" upp sig med kuddar.. Rekommenderar dom starkt =)

    SvaraRadera