tisdag 10 april 2012

LA debuten!

är det verkligen sant, ska jag rida en LA?
Gråtfärdig bara jag tänker på det att jag, lilla jag utan nån som helst större häst bakgrund..har kommit så här långt, att jag gjort jobbet själv med hjälp av tränare, helt otroligt!
Jag har tränat frenetiskt hemma på att hitta min egna bubbla, inte låta mig störas av andra eller att nåt får störa mig och det har gått väldigt bra, skulle jag lyckas på tävling?
Eller skulle det där brinnande eldgafflen sätta sprätt på hjärnan, den där hästen va fin? den kommer jag inte ha en chans emot? vad gör jag här? klassar jag verkligen här?
Nä, jag hade bestämmt mig..vi skulle höra hemma där och vi skulle inte låta oss störas av nåt eller nån!
Hela tiden slog jag bort tanken när den kom, fin häst! Fin häst! Fin häst! Vilket steg! Fin häst!
Upp med näsan, min är minst lika fin!
Nu börjar jag få lite mer rutin på sakerna så det börjar känna lite mer säkert, det är ingen stress, ingen panik, jag vet vad jag ska göra för att kunna prestera på bästa sätt!
Väl på framridningen så var jag snabb med att gå in i min egna bubbla och får jag säga det själv lyckades jag väldigt bra, kolla bara så jag inte krocka med nån och bara tänke, min häst är precis lika fin som era...om inte bättre;) Nä men, jag hitta en bra flyt hade en plan och börja inte med saker som inte hörde hemma för dagen, gjorde olika programdelar så han visste vad vi skulle hålla på med idag!
Hade även en plan när jag klev in på banan, i min egna bubbla..det var bara jag och min häst där, just då, just nu och viktigast av allt, jag höll planen!
I princip kunde jag "åka häst" denna dag och han va såå fin, från början till slut och ryttaren höll sig i skinnet och gjorde en bra insats om jag får säga det själv;)
Målet var satt till 57% för att det kändes realistiskt både för mig och för hästen..
och dra på trissor, 60:96% med råge..är det sant? Rakt igenom kan man säga att det låg på 6:or, 2st 7:or om jag inte minns fel o en 5:a...jag är mer än nöjd kan man säga!
Och jag är tokladdad inför Södertälje på sönd, då river vi av en LA klass till, ännu lite bättre kanse..?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar