fredag 6 april 2012

Dålig planering= Ensam..

jag som precis har börjar släppa på mina strika planeringar som jag hela tiden måste ha, inget kan göras sponstant..inte för att tiden egentligen inte fanns just vid det tillfället, det är mest bara det att det inte var planerat men på senare tid har jag börjat "leva" och ändå har det funkat liksom, en skön känsla..
Men när det blir som idag då blir jag både lite ledesen och påmind om mina strika planering, kanse måste ha?
Till och från sitter jag ganska mkt själv hemma på helgerna och det pga just dålig planering, jag kan bara inte helt plötsligt bara åka iväg..jag önskar att jag ochså kunde delta på middagarna dom har, fika och bara sällskapet, detta gör mig både ledsen och lite bitter och får mig själv att framstå som världens tråkigaste tjej!'
Det är svårt och förklara detta för nån som aldrig haft det ansvaret utan levt ett spontant liv att kunna göra vad man vill när man vill!
Jag är precis tvärtom, kan aldrig bara åka iväg och ekonomin är hela tiden ett "problem"..men jag trivs med mitt liv så, jag är van att hela tiden behöva planera detta har jag gjort sedan jag var 16år och fick min första egna häst att ta ansvar för!
Det är bara jag och hundarna ikväll, psss...det är rätt skönt idag!;)

2 kommentarer:

  1. Lilla Gumman

    Lägg inte kraft och energi på det......
    Var nöjd med ditt liv! Det är ett bra liv trots allt! Och blir det för tråkigt....så har du ju oss som bara väntar på att du ska komma! Och ta gärna tårtan med dig.......!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, ibland är det rätt skönt..Hundarna är det bästa sällskapet ändå;)

      Radera