söndag 21 augusti 2011

Vardags lyx!

är att inte behöva ha en ständig stress inom sig för att man ska hemma i tid för att dumpa av väskor och sedan bege sig till stallet..nä, för Linda har nämligen hitta en jätte gullig tjej som gillar
Hoppe och gärna hjälper till, lycka!
Tycker det är så himla kul och höra från folk som inte alls tycker han är som jag ibland förklara, bits fram och sprakas bak;)
Tillochmed den "livrädda" damen i stallet kom fram en kväll när jag stod och höll på med han i boxen..Linda, jag har nog ändrat uppfattning av din häst!?
Hon skulle kvälls fodra en kväll och undra hur hon skulle få in hö´t? Då hon gärna inte ens öppnar boxdörren...men lill-carro(som brukar ta han om Hoppe) förklara att man måste bara ta det lungt och inte stressa! Och det funka, sa hon, jag vart världens lyckligaste hästägaren den kvällen och att det kom från henne..herregud vilket framsteg!
Så just nu sitter jag i harmoni här framför datan och försöker att stressen inte ska ta över situationen, det är en frihets känsla..att hela dagen har varit som en hel semester! Tillochmed folk runt omkring mig märkte av mitt lugn att det kan synas så mkt, fast jag försöker hålla fasad till betong uppe!
Älskar mig själv för det!

3 kommentarer:

  1. Det är så himla kul att vara tillbaka i stallet, och jag tris verkligen jätte bra med Hoppe!
    Kram Åse

    SvaraRadera
  2. Det glädjer mig nåt oerhört o höra, att jag hittat nån som det funkar med!:)

    SvaraRadera
  3. Bra Linda!!

    Du MÅSTE lugna ner dig!! Jag är stolt över dig!!
    Kram
    Gittan

    SvaraRadera