onsdag 10 augusti 2011

Det som aldrig händer mig!

Man ska aldrig säga aldrig, men jag trodde faktiskt aldrig det skulle hända mig..
En hund på vift!
Åker hemifråh medans H går till grannarna (hela 4st) och föreslår den årliga Gårdsfesten på lördag, lotten föll på oss detta år och för att den ska bli av och vi ska hinna med så är nästan bara nu på lördag ledig..altan dörren står öppen, staket på baksidan ner mot "vägen" längsta dom sprungit nån gång är ner till mamma, 50meter längre ner på vägen..
Telefonen ringer, inget nr jag har inlagt mend tycks känna igen det..Ronny, arbetsledaren för grabbarna ute på plan, vad kan han tänkas vilja nu kl 18 på kvällen!?
Du, jag tror nån av dina hundarn eller din mammas är på vift??? Va?? Fast det ser inte ut som nån av dina..med lite smått panik, frågar jag..hur ser den ut? Haha, dum fråga..vit, långhårig!
Mmm, för det otränade ögat så är det ingen som knappt ser skillnad på dom..men tänkte, det MÅSTE va nån av mammas hundar och det finns 2st tänkbara, 1st tänkbar från mig men är osäker på om han verkligen skulle hitta, tokiga Fralla han skulle väl mer springa vint för våg?
Får inte tag i H så ringer mamma istället, hon räknar in sina..1,2,3,4,5..Jaha, och Elmo då? Jorå han va där!
Va?? Vem kan tänkas ha en likn hund i närheten här? Är juh bara 2st hushåll till runt jobbet här och som jag nästan garanterat vet inte har hund..
Mamma åker upp till mig, kolla inne..Bullen hemma, Fralla hemma..Nalle då? Ingen Nalle? Hon måste missat att han låg på baksidan?
Men hon sticker iväg till jobbet för och säkrethets ställa..Ronny i sin tur får inte ens komma i närheten av hunden, mer än 1meter sen drar den och på en yta av 20meter mellan tågspåret och den "stora" vägen..Great!
Väl framme, kliver hon ur bilen och inser..det är Nalle, och en överlycklig hund över en han känner! Herregud, vågar inte ens tänka tanken på SL bussarna som blåser fram i 70-blås här utanför eller tåget som går var 30-minut..
Och vi tror anledning är så här, det börja åska vilket gör Nalle rädd och tror han gick under staketet för ett leta efter H men hitta ingen så han sprang mot/till jobbet och det var väl tur att han sprang dit! Annars kanse vi leta än idag?








Är väl inte så svår och se skillnad!;)


Eller?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar