tisdag 23 augusti 2011

10cm till..

igår va vi uppe på 1meter, herregud..va 1år sen jag klara det för första gången och då va jag mäktigt stolt både över mig själv och hästen så även denna gång!
Enligt "instruktören" vilket är "Lill-carro" i stallet som vi utnyttjar för fulla muggar med hennes kunskaper innan hon far till USA på lördag och är borta i 2år, hur ska vi klara oss? Finns det nåt tränings system via tv-skärmar, mointorer?!;)
Det skulle inte bli lätt och det vart det inte heller men hon peppar en så bra att man till slut lyckas få till, "banan" va som ett S, gick juh lätt så länge vi höll oss på en nivå av 50cm men när det börja gå upp emot 70,80,90 då fick vi smaka..men attans så kul det är just för stunden, njuter för fulla muggar!
När det låg på 1meter så fick Meg börja visa hur det skulle gå till, med ni vet..springa-på-sidan.-varianten, pga liv-rädd-ryttare, haha! Även jag och Hoppe prova på den varianten, sen fick det va nog, vi skulle över och det var bara och BESTÄMMA sig, nu hoppar vi..och det gjorde vi! Med världens största smile efteråt!
Så fort vi är klara, börjar vi redan längta till nästan "lektion"..vem vet,kanse vågar man sig på en hopptävling sen oxå? Låter helt galet..haha!

2 kommentarer:

  1. du glömde informera att ponnycarro psykade oss.. la upp 1.40 hinder så att våra 50-60cm's hinder såg pyttesmå ut.. vi red ju med riktigt mod på dem!! Å va jag längtar tills nästa gång, ska nog kolla in ngt hoppträns, man kan väl inte hoppa med remont grimma, det är nog inte elit.../Meg

    SvaraRadera
  2. Assså shiiit, hur kunde jag glömma den detaljen..1,40hindret!
    Snart kan vi nog börja kalla oss hoppryttare..??!;)

    SvaraRadera