fredag 2 juli 2010

Ett kvitto på det man gör


senaste 2v så har min ridkänsla inte varit nåt bra alls, känns som om det varit "onödigt" och rida för man har inte fått ut nåt av det och vi har inte varit samspelta alls..va man är gjorde så vart det bara fel??! Och det är ganska mkt häst och rida..så när han tycker att man ska bära runt honom i 40min och inte lyssna på skänklar osv, ja då är det inte så roligt längre..vi hade nog hamnar i en lite ond cirkel, med sviktande självförtroende från båda hållen!
Tills igår, då fick jag ett lite kvitto på att jag gör nåt bra..dax för träning o Lena satt upp en stund och när det va min tur igen..så, oj va kul det blev helt plötsligt!=)
Fick beröm för mitt arbete jag gjort med honom och kunde inte annat än att sitta där på stolen och dra på smilebanden!
Han går juh skit bra, fan va bra Linda!
Han kan juh det här, och det kunde han inte för nån månda sen!
Fan va duktig du är Linda!
Va stolt jag blir!
Och va tror du jag blir av att höra dessa ord, rörd till tårar, hahah!
Det va som ett kvitto på att: Jag kan kanse rida ändå? Och på nåt jäkla vänster så blir det rätt, hähä!
Och ibland så missunnar jag min häst lite, eftersom han inte är likaaaa finn som alla dom andra fina dressyr hästarna..men igår så insåg ja, jo så fan han visst är..iallfall i mina ögon! Jag som nästan alltid sitter o sneglar lite på den här lite bättre o lite finare i ridhuset och dom undrar: Hur sjutton kan hon sitta o rida dressyr på den där??
See you..

1 kommentar:

  1. Åh, vad kul Linda! Härligt att DU faktiskt ser att det går åt rätt håll. Det är så himla lätt att bara fastna i sin tanke. Men vet du vad... Skit i dem som ev sitter där på läktaren. De har inte den blekaste aning om vad det är du sitter på. Strunta i dem och koncentrera dig på din uppgift - att rida hästen. Om det innebär att du måste stänga in dig i din bubbla så blir det så. Jag fick nämligen detta tips av min Varres förra ägare. Måhända att man uppfattas som tråkig ( för man tappar ju fokus på andra och man är inte riktigt lika underhållande = pratglad). Om jag inte går in i min bubbla då jag rider, kommer jag aldrig till ridning.
    Fortsatt lycka till! :)

    SvaraRadera