måndag 5 juli 2010

Är man normal?!











I lördags satt jag mig i bilen mot Borås och hundutställning, en resa på 5tim..och väl framme vid ca 18 tiden så var det en längre tur med hundarna och sen mat dax!
O försöka på alla viss vädra rummet på hotellt, med 30grader i luften utanför fönstret, 4pers i rummet och 6st hundar..varmt?! Aaa, en anning lätt..man behövde inte be om duntäcke eller påslag av element!
Upp med tuppen på söndagen för att bege oss till utställningen och först ut(för en gångs skull) va vi med Cottar..sen var det ca 1,5tim väntan på Jenny med hennes Biconer, och såklart va det BIR rosett för hennes del..och ca 4timmars väntan till finalringen..efter lite övervägande så bestämde vi oss(tack gode gud) för att bege oss hemåt..kl 14.00 startade färden hem i fortf 30graders värme. Man vet oftas hur det går i finalringen, man går in..ställer upp sin hund ca 2-3min för att sedan bli avtackad för att man väntat dom här 4timmarna i vilket väder som behagas, är man normal som man håller på?
Man förbereder sin hund i ca 2-3tim för att gå runt i en ring ca 3-4min, och dessutom så ska du ta dig land o rike runt, bo på diverse hotell, vandrarhem eller vad man väljer..igår slog mig en tanke i bilen på väg hem, vad håller vi på med?!
Och dessutom gick det inte ens bra..
Droppade Eva i Älvsjö och Jenny i väsby och strax före kl 22,00 va jag på väg till stallet för och mocka 2st boxar, eftersom denna helg va JUST den helgen man inte kunde styra med hjälp, men..sen va man lagom sliten när sängen skrek efter en strax före kl 23.00 och väckarklockan klockan 05:00 imorse va INGEN hit, men..bara DENNA vecka kvar, fredag kl 13 då skiter jag i det här rent ut sagt..fy satan va skönt det ska bli!!
See you..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar