onsdag 11 mars 2015

Lian-Linda history

Middag hos syrran, två galna ungnar och jag..vem som hade mest roligt till en början?
Var nog jag! Känner ni igen det där?
När vuxnar försöker leva ut genom barnen?!

I ungarnas rum, i taket är det upphängt ett tjockt rep med 4-knutor på, precis som en lian, testad vikt 100kg, åtminstonde höll det då.
Min vikt 65.8, ja jag vägde mig när jag var på toa..

Jag är alltid den som blir "lek farbror" så även denna gång men det verkade bara vara jag som tyckte repet var roligast idag.
Den ena hade visat hur det gick till från en stol, sving-sving.
Jag prova från golvet, provade från soffkanten, använde den som en gunga och jag dom så att mig att va försiktig men den höll juh för 100kg!

Sista gången, sista svingen..tog sats, minns att jag kom halvvägs och PANK!
Det gick så fort så jag hann inte ens fatta vad som hände- landa på rygg- största smällen tog över skuldrorna- slog i huvudet- när jag "vakna" hade jag lyckas kravla mig upp på alla fyra och blicka ut mot köket där T stod med ryggen emot över diskhon, försökte få kontakt men kunde inget säga, visste inte ens om jag andades.
Ingen större reaktion från dom vuxna, dom vänta på barnskriket!
Jag lyckades resa mig och ta mig ut i vardagsrummet, la mig på soffan och känslan av att inte veta om man kan andas eller inte, fruktansvärd!

Chocken kom, tårarna, skakningarna och ett samtal till vårdguiden för vägledning, eftersom jag inte minns allt och hade slagit i huvudet så rekomendera dom att åka in.
Akuten, gahh...orkar sitta där hela natten?
Först lätt akuten, inskrivning och sedan beodrad till akuten.
Hann knappt sätta ner arslet så fick vi "komma in", låg på priolistan..
Undersökning, väntan på röntgen av skallen.
Allt såg bra ut, så hörrni..nu kan ni inte säga nåt? Jag har svart på vitt, hjärnan är där!;)
Hemgång med bra-att-veta papper, och om jag lärt mig en läxa?

Jag kommer förmodligen inte sluta leka med barnen, men karriären för en roll i Tarzan är över!
Vet inte vad som var bäst, att det var jag eller ungarna som lossna?
Jag hade svarat: Mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar