torsdag 10 april 2014

Godmorgon..

sunny day(?)!
Äntligen, sol igen..trodde det typiska Sverige, midsommar-vädret hade kommit för och stanna!

Jag vet att jag blir trött dagen efter om jag lägger mig "sent", igår var jag hemma strax efter 21 pga sen träningstid, duscha, blir pigg, måste-kolla-tv-10minuter innan jag lägger mig men det gör inget..för
man känner hur kroppen blir pigg bara av att titta ut genom fönstret, eller hur? Längtar ut så man får insupa D-vitamin.

Träningen då?
Han är väldigt känslig just nu, inget fel med det snarare tvärtom men jag vet att den energin han har just nu kan ta slut när som helst.
Det är svårt och hitta en jämn takt icohmed det, när man inte är van att ha en häst som "tar för sig", det blir antingen ON(full speed) eller OFF(stopp) och jag känner mig som en löst hängande vante i sadeln.
Red igenom delar, LA:3 som jag ska starta på söndag för laget, Allsvenskan Div II.
Bara första omgången för mig, dig o mig emellan..va inte jätte sugen när jag fick förfrågan men man ställer juh upp och med lite eftertanke så tror jag att det blir bra, gå tilbaka ett snäpp, göra det lätta.

Idag är det speed som gäller i stallet, max 2timmar har jag på om jag ska hinna hem och förberedda Muffins tränings-godis-påse, ikväll börjar Agility steg 2.
Ni ska se han när jag förberedder påsen, peppar han, iväg genom dörren mot bilen, hoppar, skuttar
aldrig sett han så glad som då!

Tills vidare, ha en trevlig sol(?)-torsdag!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar