onsdag 29 februari 2012

Ryggont+pms+"lite trött på livet"= Katastrof

sjuk trötthet..
och en lite redan uppstressad Linda, är en väldigt okontaktbar Linda..
och en träning på det..kan juh tänka er hur den gick?!
Den börja halvbra, med skärpning till och från, till att åhh det är så här det ska va, till att bara vilja ge upp, skräpning, fly förbannad, få dåligt samvete, till att få till en ok lektion, för att till slut när lektionen är slut bara börja gråta!
Varför?
Det blev helt enkelt för mkt, jag ville bara ge upp, min häst förtjäna bättre!..inget gick bra, jag red dåligt, dålig ryttare, dåligt samvete, och för mkt och tänka på i övriga livet..jag vill inte rida sådär!
Jag vill så arg och kan helt hysteriskt slita tag i högertyglen och bara köra ett par spinn around like á la westenstyle, jag vill inte detta, det är så fel, fel..har väldigt svårt med högerställningen och jag vet vad orsaken är..yttersidan, vänstersidan, den är inte alls med och det är helt klart min svaga sida, tyglen fladdar, skänklen är på en annan planet, finns det några övningar, tips, trix som gör att jag blir mer medveten om att jag hela tiden måste ha med yttersidan?!
Kampen om en bättre ryttare fortsätter..

1 kommentar:

  1. Det kommer bli bra. Första steget till framgång är att göra fel =)

    Ett tips på böjningen, få innerbak in mot tyngd punkten (mitt under hästen) på så vis får han fram sin inner höft.
    Låt bröstkorgen svinga i sidled.
    Fokusera med lätthet att rida inner bak mot ytterbog. Annars blir det lätt att han faller ut på bogen ist.
    Ett litet tips bara.
    =)

    SvaraRadera