torsdag 23 februari 2012

Hysteriska kärringen är igång

det har setts spår, dom tyckte dom såg den för ett par dagar sedan, rakt över sjön där jag bor, spår på ängarna..vargen, va fan!
Jag som bara släpper ut mina hundar på baksidan, tillbaka in och gör mina morgon sysslor..det är slut med det! Går själv med ut med hjärtat i halsgropen för vad jag kan kunna se denna morgon..som tur är har jag inte sett!
Men snudd på hysterisk, kollar runt mig hela tiden..stannar, spejar ut över ängarna det är juh rena buffébordet hemma hos oss med kossor, kalkoner, hundar, en o annan katt..var juh genast tvungen och börja googla om det, fråga även stallägarna då karln i huset är jägare, men jag behvöde inte oroa mig bor ändå fort rätt centralt..jo tack, när man läser att dom gärna käkar älg..hallå älg? Vet ni hur jävla stora dom är? Sen att det i flesta fall rör sig om älgkalvar, gamla osv..det hör inte hit, oki..det är fortf en älg jävel! Som typ är 100gg så stor som vargen..och jag behöver inte oroa mig med mina hamstrar då eller?
vet juh att vargen varit runt i krokarna, typ Brottby..men det är juh 2,5mil härifrån..ja, att dom vandrar flera mil per dag..det hör inte heller hit, den finns här! Men man har liksom inte tänkt så mkt på det, det är juh ändå där uppe..dax och ta det på allvar nu, rasta hundar under uppsikt och dammar av kopplerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar