fredag 10 augusti 2012

Nu åker vi säkert igen!

Av en ren slump här i sommras lyfte jag på mattan i transporten för och göra en snabb överblick på golvet, vänster sida, längst bak, ca 10x10cm var det lite mjukt, trampa till även med mattan över för och se hur pass det var, verka lungt...just då..har åkt 3gg med det sen dess..
I vecka nu tog jag tag i det på riktigt, eftersom jag går i tankarna och byta/sälja, måste hur som helst göra det och tänkte vänta t Januari när totalvikterna ändras men ett säkret golv måste man ha hur som helst!
Att det skulle va så dåligt att det var som att skära som i smör, då fick jag lite panik, det var i måndags och jag som ska tävla på fredag(Idag)! Ett samtal på vägen hem och en transport var kirrad ifall min inte hinns med..
Så stalldrängen som renoverat släp tidigare hade jag fått nyss om, vad ska jag ha för matrial? Kostar? Reparations kostnad? Vart får man tag i det? Måste man byta hela golvet som jag hört?
Den här gången valde jag att lyssna på min "meck" och allt dåligt byttes ut till ett överkomligt pris på 1200kr, golvskivan gick på 1500kr men den har jag inte behövt betala själv..tjänster och gentjänster, love it!:)
Och det bästa utav allt, den var klar igår...vilka människor det finns, my hero!

Nu är det bara nästa sak till...väggen! Den är oxå på väg och säga upp sig, lugn inte så dålig..det sitter en plåt på insidan och min häst åker väldigt bra men visst det finns inga garantier..
Fått ett förslag från min "meck" om att vi kan lägga på en extra skiva innefrån, då blir det iallafall helt säkret ut den synvinklen, min fundering blir då bara..hur en köpare ser på den konstruktionen?

Så nu är frågan, en helvägg hos återförsäljare går loss på 2400kr och enligt min "meck" lite småbökig att byta..
1700+moms för och byta hos ÅF= 4500kr blir slutpriset för en ny vägg hos ÅF
Och denna extra skiva kostar ca 400kr och ca lika mycket i arbetskostnad= 800kr
Kan tilläga att släpet är årsmodell 1999 men fräscht i övrigt och hade det inte varit för att jag måste byta hade jag behållt det, får inte lasta tillräckligt i det..

Herregud, vilka problem man har och tänka på?! Göra si? Göra så? Eller ska jag åka till en inbytar firma och se vad jag får? Vad är det värt i slutändan?

Den här gången hade jag behövt ha en "bättre" bil istället! Baklänges uppför backen med full last..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar