onsdag 29 augusti 2012

Min tid i spanien!

10dagar i 40-45graders värme, skulle jag verkligen klara det?
Absolut inga problem, kunde lätt stannat 100dagar till, älskade värme!

Landa fredag(17:e) eftermiddag och som tur va, vart vi hämtade på flygplatsen och resan mot vår lägenhet börja..och jag undra, hur många stackars gatuhundar ska jag behöva se på vägen? I vår by?
Befan oss i en liten by ca 40min från Alicante, ingen turistort och inte ett enda ord på engelska kunde man göra sig förstod på, lite små jobbigt..
Hursom helst, första helgen spenderades mer eller mindre på ortens bar/er vår hyrbil hade inte lämnats tillbaka i tid..så fick vänta till måndagen, och när den väl kom..ingen VÄL fungerande AC, ner med rutorna och det lila fnutt kallluft som kom!
Tur vi hade pool i lägenhetsområdet..

Och där kommer en lösspringade hund, åhh stackarn..var tvungen och fråga Rolle(som vi till viss del besökte) om den hade hem?
Han lugna mig varje gång med att dom hade hem, dom var bara ut på "sin runda" vilket jag till en början tyckte va lite, konstigt..hur vågar man bara släppa ut sin hund sådär? Men efter ett par dagar var det knappt konstigt för oss heller, då vi hade vår egna street dog, Alfi 8år..en fd gatuhund, ca 6mån på gatan innan han fick ett hem..när vi vakna öppna vi bara dörren och där försvann han i allt från 10-40min och kom glatt tillbaka!


Efter ett par dagar fick han åka i badkaret, gissa hur det vattnet såg ut? Han älskar att gå under bilar och klia sig..var knappt så man ville ta i han! Och han lukta defenetivt bättre i munnen än våra "hemma" hundar..Alfi bor hos Rolle med ett par hundkompisar men verkar gilla "street life"
Helt plötsligt en dag stod han utanför lägenheten när vi kom från poolen, vi hade lämnat honom hos Rolle, då hade han knatat genom stan och upp till oss, gulle! Det var tungt och säga farväl, och hoppas han inte sitter där utanför och väntar..

Ja mer då..åkte till kusten 3dagar och bada, sola..kanse inte ultimat att anlända till strand med saltvatten mellan klockan 12-15 för den som absolut inte tål värme bra heller..jo, vi hade sån med oss! Men jag klaga inte, gud så skönt det stekte!

Mer av äventyret kommer imo..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar