måndag 26 augusti 2013

Fredagens analys av MSV:c1

jätte fin på framridningen, och jag hade en känsla av att: Det här kan nog gå bra idag!
Lika bra inne på banan innan startsignal, fattar galopp, rider in, halt.

Och sen bara, förstår jag knappt vad som händer, juh längre in i programmet jag kommer desto konstigare blir hästen, kröker på nacken, knäpper av nacken och noll framåtbjudning!
Är han halt? Ska jag avbryta?
Om jag tycker att jag fått rida förr så var det ingenting mot detta!

                         Man ser i skrittprogrammet att jag sitter och tittat ner, för och kolla om han är halt!

Efter avslutad ritt konstatera vi att han hade lagt tungan över bettet, aldrig hänt förr men jag är jätte nöjd över min häst ändå, han gjorde precis allt jag bad om trots omständigheterna!

Återigen sugen på revanch, tredje gången gillt nästa gång, fram tills dess ska jag prova olika bettslingar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar