måndag 19 augusti 2013

Debut i MSV:c1

under förra veckan så tog jag upp läsningen i Bäst till Häst efter ca 1år i hyllan om ni inte läst den, gör det, perfekt bok för den som sättar käppar i hjulet för en själv!

Jag har anamat delar ut boken, gjorde en stradegi, en plan och fullföljde den ända till tävlingens slut.

Jag märkte redan dagen innan hur mycket lugnare jag var när jag hela veckan har intalat mig själv att vi kan det här, vi har där och göra, vi ska va där!

Min plan:
- Jag tittade inte på några andra ekipage, varken på framridningen eller banan
- Tittade inte resultat listan innan start
- Jag hade en bild framför mig, att se sig själv i resultat listan Linda Berggren
                                                                                          Hoppe af Thicapo 64%
 -Inte gripas av panik ifall nåt sprack
- En sak i taget

Såklart var jag lite nervös och dumma tankar börja smyga sig på, har vi verkligen där o göra?
Men en annan sak jag lärde mig från boken var, att så fort dessa dumma tankar dyker upp så ska du ta fram stop skylten(den röda trafikskylten med STOP) och genast avbryta dom tankarna, prova det funkar!
Jag gick tillbaka till nuet, vad jag nu än gjorde, kanse mocka och sa till mig själv:
NU mockar vi, en sak i taget!
Och sådär har jag hållt på..

Valde att debutera på kandar, tycker han blir stadigare i formen samt att jag får mycket bättre händer, mer stilla eftersom jag inte vågar "ruska om" lika mycket som på träns.
Jag höll även min plan inne på banan och hakade inte upp mig på att vi fick ett missförstånd och galopperade hela travökningen,(betyg 1 så förbättrings potensial finns juh absolut)jag konstatera att den sparck, lämnade det och fokuserade på nästa rörelse!
I detta program finns det precis som i LA:3(ni vet, överstrykningen som jag jämt, 3:e gg gillt glömde) en liten "som gjort för att glömma" grej, dom enkla byterna som ligger rakt över ridbana, jag vill alltid rida en diagonal i ökad galopp(minus 2poäng) men jag rider den åt fel håll, nästa gång blir det rätt!
Hoppe ville även briljera med ett galoppombyte i den förvända galoppen, korrigera(minus 2poäng) skulle bara visa att vi kan, nästa gång..ännu mer ridning!

Vi lyckades iallafall skrapa ihop ett godkänt resultat på 60.42% och hade det inte varit för missarna och omslaget hade det varit fullt möjligt att ligga runt 62-63%!

                                          Filmen vart i två delar eftersom det ringde mitt upp i felridningen;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar