onsdag 16 september 2015

Onsdag

Hej hörrni, hur mår ni?

Jag tror min förkylning börjar vända, åt det bättre hållet..hostan är så gott som borta, feber känslan har inte gjort sig påmind på ett par dagar och jag börjar känna mig lite piggare.

Och jag hade hoppats på att kunna börja rida på lite mer nu, sista dagarna inför tävling.
Har medvete tagit det lungt under min förkylning eftersom jag inte ville bryta ut det till feberfrossa men i måndags efter noggrant skrittarbete, första stegen i trav kände jag att nåt inte var som det skulle, jag fick inget flyt, ingen känsla av det normala.

Linade ett par varv, inget märkvädigt, satt upp igen och prova trava, samma känsla, tänk hur bra man kan känna sin häst, på ett par steg vet man om det är okej eller inte!

Jag är medveten att han vid årstids byten blir knackig, men det känns lite för tidigt. Brukar ske när frosten kommer, när dom pillar runt i marken innan dom sista goda grässtråna täcks av snö och is.
Det är olämplig tid nu Hoppe, hör du det? Kan du va bra när jag kommer idag!

Ska jag ge det en dag till med promenad eller prova att sitta upp?
Risk för en tickande bomb inför söndagen, om vi kommer till start, jag vill, vill verkligen!

Vad bjuder onsdagen på annars? Förutom orosmoln..
En av oss åker på bilbingo, vilket betyder att jag inte behöver tänka så mycket på tiden, skönt!
I lugn och ro kan jag göra stallet, komma hem och dona lite, vi får se vad jag tar tag i.

See you..






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar