lördag 10 oktober 2015

Första träningen- så gick det

Jag ogillar träning i större grupper, varför?
För att jag har dålig taktkänsla, hänger inte med, med alla armar och ben kors o tvärs, varför göra jag det då?
För att jag nu taget det från snack- till verklighet! Man blir inte smal, starkare av att bara snacka om det, man måste utöva det ochså!

Kommer jag bli slutkörd första gången och aldrig mer gå dit igen? Nej, jag kommer inte tillåta mig själv det, för jag vill komma tillbaka och jag kommer komma tillbaka!

Jag har en bra grundkondition och rätt bra styrka på vissa delar av kroppen för att inte träna nån annan form är ridning.
Men jag har tydligen delar på kroppen ochså som inte används i ridning, dom känner jag av litegran.
Runt axlar, tror det var armhävningarna(?)

Denna träning bygger på, sina egna kropp och en träningsmatta, man behöver inte springa till gymmet och lyfta skrot, vilket jag har svårt att hitta tid till, oavsett hur jag än vrider och vänder på tiden, dagarna så kommer det bara bli ett stressmoment till i vardagen att hinna med.
Att vara i stallet 7dagar /v á 3timmar/dag..och sen hinna med allt annat i livet, vardagen med tvätt, matlagning, umgås med vänner, hundarna..kanse inte behöver förklara närmare?

Jag hade svårt att få upp nåt större flås, hade önskat mer men som dom sa: Första gången är lite snällt, sen blir det hårdare..kanse kommer få ångra mig?
Alla övningar bygger på att man kan ta hem dom till gräsmattan, vardags-rummet och det tänker jag göra, och lägga till egna övningar.
Igår köpte jag mig ett hopprep, flåset ska upp, kommas igång..3minuters intevall på hopprep, låter lätt va?
Kan säga att flåset kommer rätt så ordentligt på dom 3minuterna, prova!
Måndag är nästa gång, då är det fystest, spännande..

See you..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar