torsdag 2 juli 2015

Gårdagens ritt

ridningen både i måndags och tisdags fick jag inte igenom honom lika fint som han kan vara och han har varit ganska tittig på hemmaplan ett par dagar.

Framridnings tiden just nu ligger på 30minuter, med facit i hand kunde jag ridit 10minuter till igår.
Framridningen var inte den bästa.
Skrittade fram i en knöglig hage med massa sten här och där. Hörde mig förr hur ridhuset var hos dom andra ryttaren, litet/asvarmt.
Men var tvungen att bege mig dit om jag skulle kunna trava och galoppera.
Vägen dit var väldigt spänd, tittig och ville inte alls gå på vissa ställen, redan där kände jag att det skulle bli problem idag.
Ridhuset var ingen höjdare heller, precis som jag hört litet och varmt och även den väldigt "guppig" på vissa ställen, vilket gör att jag inte vill rida på för hårt med risk för snubbling.
Jag fick honom aldrig riktig avslappnad, sådär mjuk och fin som han kan vara!

Jag försökte lura mig själv igår att jag inte var nervös men att inte kunna äta/vara sugen på mat är mitt tecken på nervositet, det går inte att lura sig själv?!

Tycker ändå att jag fick bra betalt för en emellanåt vinlig och spänd ritt, 62.71%.
jag känner att jag börjar hitta en bra lägsta nivå, där jag nu märker skillnad om
-hästen inte svara för skänkel, jag försöker göra nåt åt det
-spänd, inte gripas av panik
-börjar bli nöjd med min egen insats

1år tillbaka, då hade jag bara programets vägar i huvudet. Kunde inte koncentrerar mig på annat än att komma ihåg vart jag skulle.
Jag känner att vår "tid" är på gång nu, trots att jag hållt på så länge nu så lär man hela tiden.
Efter hela resan med operation och konvalecent tiden så tar jag vara på tiden på ett annat sätt, tävlandet är inte lika mycket allvar som tidigare, nu är jag mer glad över att jag bara kommer dit!

Bästa hästen!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar