torsdag 16 augusti 2012

Åker till spanien!

Aa, visst låtet det skönt? Det ska bli skönt, eller? 30-40grader i 10dagar, helt ärligt..jag kan tycka att det blir lite fööör varmt efter ett par dagar..
Varje gång jag nämner det för nån så kommer alltid frågan, hundutställning eller semester? Kan inte låta bli och le inombords, märks det att jag flänger runt på utställningar överallt?
Nä, denna gång är det ren semester..herregud, vad ska jag göra i 10dagar?
Men det är inte bara boka resa, packa, vänta in datum och åka, mycket planerande, telefonsamtal, scheman
Vem ska va var? Hos vem? Vem tar hästen? Som även har tid och rida?
Men eftersom jag är en riktig planerings människa oftas med en reservplan så har nu alla djuren ett boende och i goda händer! Min bulle kommer va borta längst, hur ska jag klara mig? På hunddagis "Sörping" och får se han åter helgen samma vecka vi kommer hem, alltså 14dagar
Muffins ska bli lägenhets hund hos syrran, lite orolig i vilket skick han kommer tillbaka i, förklara för Hugo 3år att man absolut inte får klippa dom, när han fråga om det! Och Robbie drygt året, att han inte ska slita av pälsen, hur förklarar man det?
Nalle blir pensionärshund på landet, bästa som finns! Matvägrar alltid när han kommer hem därifrån, gammal blodpudding kan du behålla för dig själv, kärring! Frolic? Oxfile?


1 kommentar:

  1. Bullen Hälsar från sitt kolla att han trivs utmärkt! 8-9 brudar och så han......!! Kan det bli bättre?? Långa promenader i skog och mark. Fläskfilé är inte så dumt heller!! Lite trångt i sängen......8 hundar och 3 katter, och så tror människorna att de ska ha plats......Kram & Voff

    SvaraRadera