måndag 1 juli 2013

Tre bra riddagar,

kan jag slå till på en 4:e?

Början av förra veckan va katastrof när det gällde ridningen, ingen harmoni, inget samspel och jag fundera seriöst på att sälja så mycket pengar och tid man lägger ner!
I fredags skräpte jag till mig, vi skulle lyckas eftersom det var lektion på lördagen, vi tog det basic, krångla inte till det och jag har satt fast en sporrrem i framvalvet som en "påminelse" om stilla händer!
Äntligen börja vi hitta tillbaka..

Lördagens lektion satt precis där den skulle, inte en dag för sent! Vi börja jobba på delar ur MSV:c1 programmet, foka på öppna-sluta och enkla byten, rörelsena i sig känns inte svåra bara lite mer kvalite som ska till och känslan från träning till tävling, det är lättare sagt än gjort!

Söndagen fortsatte vi på samma spår, men varför ska man alltid behöva betala nån för att det ska bli lika bra på egen hand?
Börja som vanligt basic med väldigt noga skrittarbete och la in mååånga skritt pauser, väldigt varmt och lite matta som följd av värmen.

Idag är det lektion igen, jag försöker klämma in så mycket som möjligt nu innan min semester, MSV:C1 debuten är satt, 2veckor efter hemkomsten från semestern..undrar vad ett rimligt mål kan vara? 55% 57% 60%


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar