torsdag 19 juni 2014

"Min dag som häst"

liksom H trodde jag att jag skulle klara mig men jag började ana, när jag började få frågor redan helgen innan, vad nästa helg bjöd på och det fanns inte mycket tid kvar!

Gick och grubblade som tusan på hur jag skulle lösa allt ifall det skulle hända? Lördagen skulle inte gå, då var jag upptagen, grillmiddag med stallvänner, bestämms sen 4mån tillbaka och det skulle verka taskigt om jag inte dök upp då!

Visst kom dom på lördagen, shit..reser mig upp ur sängen och säger: Hörrni tjejor, jätte kul men jag är ledsen, jag kan inte idag! Jag ska bort!
Du kan visst,  bry dig inte om det. Det ordnar sig.
Kontroll freak som jag är, panik..hästen? Yvonne? Mina stallvänner? Tårtan Yvonne tjatat om, hon kommer döda mig om jag inte dyker upp med den! Mina stallkamrater som står vid grinden och ringer!
Samtidigt som jag såg fram emot dagen, fanns panik känslan där! Hade dom tänkt på allt? Hästen som ska in kl 12? Mockas? Lägga ut gräs i hagen? Promeneras?
Dom försäkra mig om att allt va klart!

Dom kom med frukost vid 08, lite accessoarer. Skönt att det inte verkade va så bråttom, fick och hann t.om hoppa in i duschen och tvätta mitt skitiga hår.


Sådär, åker vi. Ska jag ta med tårtan eller? Kan vi åka och levrera den klockan 16 hos Yvonne eller?
Vi närma oss Sollentuna, försöka hitta vägen..där förstod jag(99% säker) att vi skulle till Yvonnes jobb men först en sväng på Centrum med ett gäng ballonger som jag på egen hand skulle panga med jämna mellan rum och i varje fanns en lapp, en fråga.


Sen vart det ansikts behandling, så skönt!  Det är juh rena sömnmedlet, hur skulle jag orka med resten av dagen?
I ryggan finns det du ska ta på dig efter behandlingen, fick jag gissa?
Behöver jag säga att jag gissa rätt!;)


Lunch på Yvonnes kontor med frågesport, ju fler rätt destor mer priser.

                                                               Ett av priserna, en kanelbulle!

Ihop ochså vidare. Mot stan? In i stan? Här började jag koppla av, sluta tänka på hur hästen var löst, tårtan till Yvonne!
Vildhäst i stan, här kommer jag!
Mot grönan? Skulle vi på grönan?
Jajamen, 5-kamp,. kul! Det var inte bara jag som va utsmyckad denna dag på Grönan, stötte på minst 4st till, Stålmannen, en krabba bl.a

Efter ett par timmar där var det dags att traska mot bilen igen, var det slut nu? Två avvek..
Mot Lidingö, mot Yvonne(?)..skulle grillmiddagen bli av iallafall? Lite senare bara!

Där väntade dom andra två som skulle få stå vi grinden och ringa, utan att jag svara och Marie, kul!
Super god middag och till efterrätt..där kom den, jäkla tårtan jag tjatat om, thanx god! Yvonne är fortfarande min kompis..

Vid 24:00 kände sig alla nöjda och trötta och bilen rulla hemåt.

Jag är jätte nöjd, glad att dom lyssna och repektera mina önskemål, att många kunde va med och det var skönt med ett hjärn-break eftersom den går på högvarv.

TACK allihopa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar