lördag 1 maj 2010

Årets längsta tävling!

idag har jag som sagt varit iväg med en klubb kompis på tävling o jag trodde aldrig det skulle ta slut, måste verkligen ha bra tålamod när man har tävlingshäst!=)
Tog ca 7-8min per ekipage och trodde aldrig det skulle komma till våran tur..men efter ca 2tim på plats så äntligen och det löna sig o vänta även på slutresultatet!
En välförtjänst 3:e plats, jätte kul!
Så efter 29st startande på 6tim så vart det till slutprisutdelning och vi kunde alla åka hem trött till tusen men mkt nöjda..så vart en snabb sväng upp till pållen, en liten skritt tur o sedan fick lånebilen "Gulan" visa vad den gick för, i 120km på 4000v så motorn höll på o skramla ur så ratta jag upp på gårdplan och in i duschen o sedan soffa ett tag framför tv:n..jag som intre brukar kunna koppla av före kl 19 på kvällarna med slapp i soffan, så var det idag inga problem..till och med sova jag en stund!
Efter ett samtal med mor så åkte jag ner o införskaffa lie lövbiff som jag stekte till med potatisklyftor, persiljesmör så gick jag ner till mamma(ca 50M) och vi åt som "maten tystar mun" eller morsan skrev hela tiden atth hon vinner yatzy tuneringen hon höll på med på nätet, så grattis till henne!=p
Nä, mamma har så bra med säng framför tv:n så kudden ropar: Liiiinda, vart är du?!
Bäst o skynda!
See you...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar